Uruchomienie modułu Windykacja

W celu włączenia modułu Windykacja przechodzimy do zakładki Rozrachunki -> Windykacja. Następnie klikamy w button Tak, chcę włączyć „Moduł Windykacja”.

Włączenie modułu Windykacja

Uruchomi się kreator, który w 3 krokach poprosi o uzupełnienie niezbędnych danych.

 

 

Krok 1 – Określamy minimalną kwotę oraz ilość dni do końca terminu płatności za faktury, dla których ma zostać wysyłane przypomnienie.

Kreator ustawień windykacji

 

 

Krok 2 – Uzupełniamy informacje dotyczące wezwań do zapłaty dla dokumentów, w tym:

  • minimalną kwotę zadłużenia,
  • ilość dni po terminie zapłaty, kiedy ma zostać wysłane pierwsze wezwanie,
  • częstotliwość, co ile dni ma być powtarzane wezwanie
  • ile wezwań dla jednego dokumentu ma wysłać system

Kreator windykacji

 

 

Krok 3 – Zaznaczamy, w jakie dni mają być wysyłane przypomnienia i wezwania do zapłaty.

Windykacja kreator

Gotowe! Windykacja w systemie jest uruchomiona.

 

Mechanizmy windykacyjne automatycznie zadziałają dla wszystkich nowych dokumentów. Jeżeli chcemy, aby windykacja zadziałała również dla dokumentów już wystawionych, należy wejść do sekcji Historia Rozliczeń w danym dokumencie i zaznaczyć znacznik Podlega Windykacji.

Historia rozliczeń

Czy artykuł był pomocny?