Wyszukaj

Pierwsze kroki po założeniu konta

Po założeniu konta w Firmino i wprowadzeniu danych firmy, przed rozpoczęciem pracy warto jeszcze wykonać następujące czynności:

1.  Uzupełnić konto bankowe

W Firmino funkcjonują „Grupy kont bankowych” – czyli zbiory, bądź też pojedyncze konta bankowe, które trafiają na wydruk dokumentu. Użytkownik tworząc grupy kont bankowych sam definiuje jakie i ile numerów kont znajdzie się na fakturze.

Aby dodać nową grupę kont bankowych, należy przejść do zakładki „Ustawienia” → „Konto” → „Grupy kont bankowych” i wybrać opcję „Dodaj grupę kont bankowych”.

Więcej na temat kont bankowych na wydruku faktury można przeczytać w instrukcji pod tym linkiem.

2. Dodać logo firmy

Jeżeli zależy nam na wizerunku naszej firmy i chcemy żeby faktury były opatrzone naszym logo, wystarczy wejść do zakładki Ustawienia → Wydruku → Logotyp, gdzie możemy wgrać logo, które później znajdzie się na wydrukach faktur.

logotyp

3. Wybrać szablon faktury

Warto również dostosować wygląd faktury do własnych upodobań. Program umożliwia wybranie szablonu wydruków dokumentów. W tym celu należy przejść do zakładki Ustawienia → Wydruki → Szablon

szablony

4. Ustalić domyślną serię numeracji faktur

Domyślnie program ma ustawioną serię numerację miesięczną (nr/miesiąc/rok), jeżeli chcemy przypisać inną domyślną serię numeracji dla wybranego typu dokumentów, możemy to zrobić w zakładce Ustawienia → Dokumenty → Typy dokumentów.

domyslna_seria_numeracji
Dodatkowo program pozwala na tworzenie własnych serii numeracji, więcej o tym można przeczytać w instrukcji dostępnej pod tym linkiem.

 

Poradnik użytkownika

Nowości