Dodawanie produktów
Produkt do bazy w systemie Firmino można dodać na kilka sposobów:
- Zakładając nową kartotekę w magazynie
- Z poziomu faktury – gdy wystawiamy fakturę, a jedną z pozycji jest nowy produkt, którego kartoteki nie ma jeszcze w bazie
- Importując bazę produktów z pliku w formacie CSV
Jak zaimportować bazę produktów do Firmino
W celu zaimportowania bazy produktów należy przygotować odpowiedni arkusz danych zgodny ze wzorem dostępnym pod tym linkiem. Arkusz musi zawierać dokładnie takie same nazwy kolumn jak przykładowy plik i musi być zapisany w tym samym formacie. Następnie przechodzimy do zakładki Magazyn → Produkty i wybieramy opcję Import (na samym dole strony).
W oknie, które się pojawi, wybieramy wcześniej przygotowany plik z danymi i klikamy „Importuj dane”.
Jak założyć kartotekę produktu w magazynie Firmino
W celu dodania nowego produktu do magazynu, należy przejść do zakładki Magazyn → Produkty i wybrać opcję Dodaj produkt.
W oknie które się pojawi, wprowadzamy w pierwszej kolejności dane podstawowe:
- Nazwa
- Kod (Index)
- Domyślną jednostkę miary (jeżeli nie ma tutaj jednostki, która nas interesuje, możemy ją dodać w ustawieniach programu, instrukcja jak to zrobić znajduje się pod tym linkiem).
- Stawkę VAT dla produktu
- Kod klasyfikacji (jeżeli produkt podlega odpowiednim kodom PKWiU, PKOB, itp.)
- Jeżeli produkt podlega procedurom odwrotnego obciążenia, możemy zaznaczyć checkbox „Pilnuj limitu dla odwrotnego obciążenia” (instrukcja opisująca działanie tej funkcjonalności znajduje się tutaj)
Wypełnienie danych podstawowych, pozwala na zapisanie nowej kartoteki – jednak mamy jeszcze możliwość na uzupełnienie innych elementów nowo dodawanego produktu.
- Grupy – Po rozwinięciu panelu „Grupy”, mamy możliwość zaznaczenia do której z utworzonych grup chcemy przypisać dany produkt – więcej informacji na temat samych grup, ich tworzenia i zasad funkcjonowania, można przeczytać pod tym linkiem.
- Stan – W sekcji „Stan” możemy wprowadzić/zmodyfikować stan początkowy produktu i jego cenę zakupu.
- Ceny sprzedaży – Sekcja „Ceny sprzedaży” pozwala na ustalenie domyślnych cen sprzedaży dla produktu, funkcjonalność ta i sposób dodawania wielu cen sprzedaży opisana jest pod tym linkiem.
- Cenniki – przed pierwszym zapisaniem produktu, nie mamy dostępnej zakładki „Cennik”, jest ona dopiero widoczna podczas edycji produktu (kolejne wejście do kartoteki) – a sposób funkcjonowania „cennika” opisany jest tutaj.
Jak założyć kartotekę produktu z poziomu wystawianej faktury
Wprowadzając do systemu fakturę zawierającą pozycję, która nie ma jeszcze kartoteki magazynowej, możemy ją w prosty sposób utworzyć. Wystarczy wpisać nazwę nowego produktu i kliknąć ikonę „plus”. Uruchomi się kreator kartoteki magazynowej.
Uzupełniamy niezbędne dane i zapisujemy nową kartotekę magazynową.
Wracamy do dalszego wypełniania faktury.