Windykacja
Uruchomienie modułu Windykacja
W celu włączenia modułu Windykacja przechodzimy do zakładki Rozrachunki -> Windykacja. Następnie klikamy w button Tak, chcę włączyć „Moduł Windykacja”.
Uruchomi się kreator, który w 3 krokach poprosi o uzupełnienie niezbędnych danych.
Krok 1 – Określamy minimalną kwotę oraz ilość dni do końca terminu płatności za faktury, dla których ma zostać wysyłane przypomnienie.
Krok 2 – Uzupełniamy informacje dotyczące wezwań do zapłaty dla dokumentów, w tym:
- minimalną kwotę zadłużenia,
- ilość dni po terminie zapłaty, kiedy ma zostać wysłane pierwsze wezwanie,
- częstotliwość, co ile dni ma być powtarzane wezwanie
- ile wezwań dla jednego dokumentu ma wysłać system
Krok 3 – Zaznaczamy, w jakie dni mają być wysyłane przypomnienia i wezwania do zapłaty.
Gotowe! Windykacja w systemie jest uruchomiona.
Przypomnienia o płatności i wezwania do zapłaty
System realizuje wysyłkę przypomnień o płatności i wezwań do zapłaty, według ustalonego harmonogramu. Treść wiadomości windykacyjnych możemy edytować w oknie: Ustawienia -> Wydruki -> E-mail -> Przypomnienia
oraz Ustawienia -> Wydruki -> E-mail -> Wezwania
Historia windykacji dokumentu
W sekcji Historia Windykacji, mamy podgląd na pełen przebieg działań windykacyjnych dla danego dokumentu.
Notatki windykacyjne
Dodatkowo mamy możliwość wprowadzania własnych notatek windykacyjnych dla poszczególnych dokumentów.
Raport windykacji
Po zakończeniu działań windykacyjnych system automatycznie wysyła raport do użytkownika, o ile w drugim kroku Kreatora ustawień windykacji została zaznaczona zgoda na powiadomienia mailowe.
Wyłączenie kontrahenta z windykacji
Z głównego Menu wybieramy CRM -> Kontrahenci. Po wyborze danego kontrahenta, w sekcji Warunki sprzedaży mamy możliwość wyłączenia go z procesu windykacyjnego. W tym celu należy odznaczyć znacznik Podlega windykacji. Domyślnie znacznik jest zaznaczony dla każdego kontrahenta.